Navdušenje nad vašo vrhunsko oblikovano spletno stranjo prične usihati takoj, ko ugotovite, da širše občinstvo tega istega navdušenja ne deli z vami. Še več: obisk spletne strani je katastrofalno slab, posledica slabega obiska pa je slaba prodaja vaših izdelkov in storitev.
Ko si v smrtni tišini delovnega okolja belite glavo z iskanjem rešitve kako prebuditi aktivnosti na spletni strani, vam zazvoni telefon. Vzhičeni od veselja poletite dober meter visoko in skoraj v istem trenutku pristanete, saj razočarani ugotovite, da vas ne kliče stranka. Prijazen glas na drugi strani vam razlaga, da so v njihovem podjetju v spletnem iskalniku našli vašo spletno stran. Kot iglo v kopici sena. Misija nemogoče. Ampak dobro je, da so jo našli, saj vam lahko pomagajo, da jo bodo tudi stranke hitreje odkrile. Pravijo, da SEO optimizacija pomaga, da odskaklja spletna stran z »xy« strani iskalnika na sam vrh prve strani iskalnika.
In vas zanima samo še to, kako poteka SEO optimizacija vaše spletne strani, kako hitro si bodo pričele vašo spletno stran ogledovati stranke in kdaj bo spletna stran prinesla otipljive rezultate ter dobiček.
Kaj je SEO optimizacija?
SEO ali Search Engine Optimization poskrbi za promocijo spletne strani, saj omogoči, da se spletna stran uvrsti na vrh seznama zadetkov spletnega iskalnika. Optimizirana spletna stran, ki je na vrhu seznama, postane s svojo vsebino vidna takoj, ko obiskovalec v spletni iskalnik vtipka določene besede, ki se nanašajo na vsebino spletne strani. Če je spletna stran na vrhu seznama, se poveča možnost, da obiskovalec klikne na spletno stran, si jo ogleda in opravi nakup.
Za lažjo predstavo…
Dnevno se 1,1 milijardi objavljenih spletnih strani pridruži dodatnih 550.000 spletnih strani.
Ko objavite vašo spletno stran, se le-ta znajde na konici repa velikanske pošasti. SEO optimizacija spletno stran počasi, a zanesljivo pomika po telesu pošasti od repa do gobca. Ko prispe spletna stran na gobec, postane vidna vsem, saj se znajde na najvišji točki pošasti. Z nadaljnjo SEO optimizacijo preprečimo, da se pošast oblizne in požre spletno stran ali pa jo otrese z gobca.
Zakaj je SEO optimizacija spletne strani koristna?
SEO optimizirana spletna stran je prijazna za obiskovalca, zato se obiskovalec na njej dalj časa zadrži. Spletno stran, na kateri se obiskovalci dolgo zadržijo, algoritmi iskalnika uvrstijo na lestvici pomembnosti višje od strani, ki jim obiskovalci posvetijo malo časa. Na seznamu zadetkov v iskalniku se tako začne prikazovati višje.
Ker se prikazuje višje na seznamu zadetkov v iskalniku, raste njena prepoznavnost. Obiskovalci širijo glas o spletni strani od ust do ust, zato se veča konverzija.
Konverzija je:
- odgovor stranke na poziv k dejanju;
- je cilj, ki si ga lastnik spletne strani zada, ko pošlje spletno stran v svetovno medmrežje;
- pri spletnih straneh je konverzija dejanje obiskovalca, ki ga spletna stran sproži: nakup izdelka na spletu, oddaja povpraševanja, prenos e-gradiv, ogled videa, naročilo na e-novice,…
Namen oglaševanja je, da se zgodijo konverzije v čim večjem številu ob optimalnem finančnem vložku.
Kako pride spletna stran na vrh seznama zadetkov iskalnika?
Spletni uporabniki pri iskanju določene spletne strani, z uporabo naključne besede ali stavka, največkrat pregledajo samo prvo stran prikazanih zadetkov. Raziskave so pokazale, da skoraj 80% uporabnikov klikne enega od prvih treh zadetkov in 50% uporabnikov klikne neposredno na prvo pozicijo.
Prav zato je osnovna želja lastnika spletne strani, da bi bila njegova spletna stran uvrščena na sam vrh seznama ter tako hitreje opažena kot spletna stran konkurence. Več obiskovalcev prinese več strank. Več strank pomeni večjo prepoznavnost blagovne znamke, več sklenjenih poslov in večji dobiček.
Vrh seznama zadetkov v iskalniku lahko spletna stran doseže na dva načina:
- s plačano oglaševalsko kampanjo
- s SEO optimizacijo
Do vrha s plačano oglaševalsko kampanjo
Na vrh seznama zadetkov se spletna stran najhitreje dvigne z oglaševalsko kampanjo, ki se jo vzpostavi s platformo za oglaševanje Google Ads:
- vaša spletna stran se v obliki oglasa, s pripisom »sponzorirano«, prikaže takrat, ko obiskovalec v iskalnik vpiše iskalni pojem ali zakupljeno ključno besedo;
- višina denarnega vložka, ki ga namenite za kampanjo, je odvisna od vaših finančnih zmožnosti. Plačilo se izvede takrat, ko nekdo klikne na spletno stran in jo obišče;
- oglaševalsko kampanjo lahko zaženete ali ustavite kadarkoli;
- prikazovanje oglasa prilagodite ciljnim skupinam obiskovalcev, ko določite kriterije: lokacija, interesi, spol, starost,…;
- uporabnike spodbudite h kliku na spletno stran, k telefonskemu klicu, obisku fizične trgovine,… ;
- oglaševanje lahko prilagodite povratnim informacijam, ki jih pridobite z natančnim merjenjem in analizo. Na ta način lahko pridete do najboljših mogočih rezultatov, ki jih želite doseči s kampanjo.
Do vrha s SEO optimizacijo
SEO optimizacija je dolgotrajen postopek, ki ga delimo na OFF-site in ON-site optimizacijo.
ON site optimizacija je SEO optimizacija, ki jo izvajamo neposredno na spletni strani:
- z njo želimo izboljšati uvrščanje spletne strani v iskalnikih
- vse elemente optimizacije imamo pod kontrolo
- vsebinska optimizacija: zajema vse vidne elemente spletne strani: vsebina, slike, navigacija, naslovi, podnaslovi,…
- tehnična optimizacija: izboljšani tehnični vidiki pomagajo robotom oziroma »pajkom« iskalnikov iskati in pravilno razumeti spletno stran. Istočasno s tehnično optimizacijo približamo delovanje spletne strani uporabnikom: optimiziramo hitrost nalaganja strani ter jo naredimo pregledno, jasno in enostavno za uporabo, omogočimo pa tudi delovanje spletne strani na mobilnih napravah in tablicah;
OFF site optimizacija je SEO optimizacija, ki jo izvajamo zunaj spletne strani:
- nekateri elementi optimizacije niso pod našo kontrolo
- gradnja povezav: kvalitetno povezovanje spletne strani s tematsko sorodnimi spletnimi stranmi.
Za iskalnik Google je pomembno število povezav in kakovost spletnih strani, ki se povezujejo z našo spletno stranjo. Koristno je tudi, da so spletne strani tematsko povezane.
SEO optimizacija je dolgotrajen postopek
SEO optimizacija ni korak, ampak je dolgotrajen postopek, ki se mora izvajati ves čas življenja spletne strani.
Postopek se začne z natančno analizo spletne strani.
Nato se izberejo ključne besede, ki jih je potrebno uporabiti v naslovih strani, podnaslovih, opisih, vsebini in ostalih pomembnih elementih, ki gradijo spletno stran: slike, linki, url povezave,…
Ključne besede pomagajo »pajkom« iskalnika prepoznati tematiko in vsebino spletne strani. Spletna stran se zato višje uvrsti na lestvici rezultatov iskanja.
Vsaka beseda je lahko ključna beseda
Pri izbiri ključnih besede se ni potrebno osredotočati na besede, ki gradijo SSKJ. Uporabijo se lahko besede, ki so v uporabi v pogovornem jeziku in jih uporabniki pri iskanju v iskalnikih najpogosteje koristijo.
Ustvarjena vsebina spletne strani mora biti kvalitetna ter uporabna in koristna za bralca. V njej se morajo ključne besede pojavljati enakomerno preko celotnega teksta, nikakor pa se ključne besede ne smejo pojavljati prepogosto.
Spletna stran se bo uvrstila višje na seznamu rezultatov, če bo povezana s poučnimi in zaupanja vrednimi spletnimi stranmi. Več kot bo teh povezav, na boljše pozicije se bo spletna stran uvrščala.
Vendar je zaželena zmernost pri številu tovrstnih povezav, saj lahko naredi preveliko število povezav več škode kot koristi. Google namreč ne prenese goljufanja, zato pretiravanje kaznuje in potisne spletno stran po seznamu navzdol.
Ves čas je potrebno spremljati premike spletne strani po seznamu rezultatov. V kolikor ni vidnega napredka, je potrebno izboljšati optimizacijo spletne strani.
SEO optimizacija spletne strani bo izboljšala uvrstitev spletne strani na seznamu rezultatov v iskalniku Google. Da bi optimizacijo čim bolje izvedli in zanjo ne bi porabili preveč denarja, je priporočljivo, da pri izvedbi optimizacije pomagajo strokovnjaki. V podjetju Gorec naredijo brezplačno analizo spletne strani ter pripravijo ponudbo njene optimizacije. Rezultat bo viden v nekaj mesecih, ko se bo spletna stran znašla na prvi strani rezultatov in se bo pričela približevati vrhu.